Wednesday, November 3, 2010

CeritaNya Bermula DiSini

Ini kisah AKU dan sume KOSMATEku...


Laki-Laki SEI
Laki-Laki SEI (ade yg miss)


Pertemuan kami bermula disebuah bangunan di kolej tuanku canselor(KTC) iaitu Dewan Astana.Kami semua dipertemukan ketika program anjuran pihak KTC. Aku sendiri dah lupa program pasal ape entah.Yang hanya aku ingat tu time minggu transformasi mahasiswa(MTM).

Pertemuan sebelum ini hanyalah sesama lelaki sahaje kerana kolej perempuan dan lelaki adalah berlainan.perempuan di kolej 9(K9), manakala lelaki di KTC.
Aku pon agak terperanjat pada mulanya kerana ingatkan kos ini hanya dibarisi oleh
kaum lelaki shaja. tetapi pada malam tersebut barulah aku tahu yang kos ini wujud juga perempuan. Time tu perempuan dan lelaki tak bertegur sapa pon.
Sesama lelaki pon blom ngam lagi. Pada ape yang aku perasaan diantara ramai-ramai
perempuan, ada seorang yang free hair. Ingatkan dia muslim rupe2nya non-muslim.
"Sabah bah"...hahaha


Gurlz SEI
pompuan SEI


Program atau kos kami dikenali Sarjana Muda Kejuruteraan (Elektrik-Kawalan dan Instrumentasi)atau short form nya SEI... Semua diantara kami terdiri daripada 18 orang lelaki dan 12 orang perempuan. Dua orang keturunan Jawo johor, Gano kito ade 4 orang..Kelate sore..Sabah 2 orang bah & dari sarawak sorang....yang lain3 perok..kedah..pahang..KAY-L..
N9..selangor..melakau..



Pertemuan Kedua....

Pertemuan terbesar kedua pulak bersama Ketua SEI, advisor & senior kos nie.
Prof Madya Dr. Yahaya Md. Sam mengepalai SEi ni dengan bantuan Dr. Leow Pei Ling,
dan lain2(maaf lupe nama advisor yg lain). Pertemuan ni boleh dikatakan majlis ramah mesra.berkenalan sesama kami. Senior kami bercerita serba sikit pasal diri mereka..semua lah..


Bersama DR. Leow Pei Ling
DR LEOW PEI LING di tengah tu (Academic Advisor AKU)


Kalu anda nak tahu, Dr. Yahaya lah berperanan penting menarik kami untuk memilih kos ni. Seluruh pelusuk malaysia, dari matrik ke matrik DR. mempromosikan SEI kepada pelajar2. Dan hasilnya seramai 30 orang telah termakan kata2 promosi DR.(huhuhu). Batch sebelum kami adalah paling sikit cuma orang je..Kesian sungguh mereka..Dah lah semua laki-laki.Kalau nak awek kena cari kos lain lah..hahahaha

Pertemuan tersebut pada waktu petang, minum petang DR. Yahaya yang taja. DR. memang seorang yang baik hati..TQ DR. Petang tu semua antara kami malu-malu lagi cuma ada seorang je yang kuat bercakap...Siapakah beliau??? sampai skunk pon die boleh dikatakan banyak loyar burok....hahaha

bersambung ESOK kot...



No comments:

Post a Comment