Friday, September 17, 2010

Piala Malaysia 2010: Perlawanan Pahang VS Kuala Lumpur ditunda

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia.

Sungguh tak puas hati betul kome dengan pihak pengurusan Stadium Pahang Darul Makmur sewaktu perlawanan Piala Malaysia 2010 antara pasukan Pahang menentang Kuala Lumpur. Perlawan ditunda atas sebab masalah teknikal yang berlaku iaitu lampu limpah pada sebelah satu tiang stadium yang tak berfungsi.

Penyokong amat kecewa dan tak puas hati sebab ada yang datang dari jauh nak melihat pasukan kesayangan bermain tetapi masalah macam ni timbul.

Kalau nak diikutkan, game tersebut boleh aje nak mula tetapi coach KL tak puas hati dengan pencahayaan stadium. Padahal kome yang duduk dalam stadium boleh je nampak batang idung die tu

Pahang bermula baik untuk Piala Malaysia musim ini, pada game 1st menang dengan Terengganu, Pahang tumpaskan Terengganu 3 gol berbalas 1. Perlawanan yang ditunda ini boleh menyentap semangat pasukan tokgajah untuk meneruskan perlawanan akan datang. Tetapi penyokong yakin terhadap pemain-pemain pahang dan sentiasa memberi sokongan penuh dari belakang.

Apa yang bagus dkt sini sbb penyokong pahang sabo je mase tunggu kt dlm stdium. Takde lah sampai bakar2 kerusinye mcm pasukan red warrior n selangor tu. tetapi mulut tetap lancar berkata - kata.

Sepatutnya lampu limpah perlu diperiksa terlebih dahulu sebelum bermulanya sesebuah perlawanan. Sumber dari player pahang beritahu yang lampu tersebut dah sebulan tak dibaiki iaitu sejak perlawanan persahabatan dengan skuad piala emas.

Pihak stadium harus begerak pantas dan efektif dalam menangani masalah yang timbul sewaktu perlawanan ingin bermula.

Harga tiket meningkat dari RM7 ke RM10, tetapi pihak pengurusan stadium tidak memuaskan juga. Dengan keadaan tandas yang tak terurus...tandas dah lah kotor semacam. nak masuk pon kena bayar sebelum masuk padahal dah bayar tiket.

Tiket dah tak boleh claim semula. Nak buat mcm mana ni..Harap ade berita baik lah selepas kejadian mcm ni berlaku. Satu lagi yang nak malunya sebab matsalleh pon mari nak tengok game malaysia macam mane.Kalau kita gitu jugak nak pergi tgok game EPL.

Penyokong Pahang juga berharap agar pihak pengurusan stadium lebih perihatin terhadap masalah ini dan bertindak pantas untuk mengelakkan perkara seperti ini berlaku pada masa akan datang.

p/s:Nasib baik Sabah seri dgn Terengganu 2-2.




tak puas hati betul...
Reaksi Penyokong yang tak berpuas hati




3 orang mat salleh
3 orang mat salleh yang datang nak tgok match malaysia mcamane




mintak claim balek tiket
Kami nak balik duit kami!!!!!




boikot!!!!
Semua penyokong menunnggu tak nak keluar stadium




IMG_1576




IMG_1588




IMG_1587
Lampu ni lah yang dah sebulan tak dibaiki. Apa nak jadi pihak pengurusan stadium???




4 comments:

  1. untuk game akan dtg di SDM hrp2 pihak pngurusan pastikan dulu lampu limpah dah dibaiki....jgn nti bile kiteorg dtg game tunda lg..bengang woi dtg dr jauh.

    ReplyDelete
  2. Berapa lama lagi lah rakyat Pahang nak terus malu dengan pasukan Pahang, Stadium Darul Makmur, PBNP, dan Presiden FAM merangkap sul.... Pahang.. Nama je dah professional tp xpro pon semenjak 'dia' tu memegang tampok. Padanlah rakyat Pahang dah taknak doakan 'dia' dah masa semayang jumaat..

    Malu koi malu!

    ReplyDelete
  3. kite tgok ape tindkan PBNP. Bwk ke pihau atsan. Ant0 surat ke FAM

    ReplyDelete
  4. kite tgok ape tindkan PBNP. Bwk ke pihau atsan. Ant0 surat ke FAM

    ReplyDelete