Wednesday, November 21, 2012

Apa best jadi JKM ni ?

Hahehihou, nak cerita bab JKM ni, jaga-jaga semua. JKM ni macam jabatan kebajikan masyarakat tapi bukan, ok sekarang nak cerita bab JKM yang sebenar dalam cerita ni. JKM ni singkatan bagi jawatakuasa kolej mahasiswa, ya itu dia. Dalam UTM ni banyak kolej dan setiap kolej ada JKM masing-masing dimana diorang ni la yang akan membantu pihak pejabat kolej dalam kebajikan yang utama. Lain, JKM ni la yang akan anjurkan program-progam dekat kolej.

Pehhhh! bab anjur program ni memang aku suka beb, ketagih nak buat program ni lagi bahaya dari ketagih dadah tahu tak !, fuuuuuhhh. Tak serik-serik walapun penat tapi seronok tu yang sedap nya. Kawan makin bertambah sambil tu usha makwe-makwe yang join program, haha. Ada setengah program yang menguntungkan tu best dapat duit yang tak dapat tu dapat penat je semata.

Dah 2 tahun lebih jugak aku jadi JKM, penat dia tak mana pon. Jadi PM lagi penat. Pertama jadi JKM aku pegang jawatan ketua biro dokumentasi dan penerbitan (BDP), kemudian naik pangkat jadi Timbalan pengerusi 1 pengurusan. pastu malas dah sambung nak jadi manusia biasa pulak weh.

Jadi JKM ni banyak kelebihan dia kot, bagi aku aku dah tahu skil macam-macam nak buat link dengan orang luar mahupun sesiapa je la. Cakap bab fames ada la sikit, budak-budak kolej kenal la siapa JKM ni, kekadang satu UTM pon boleh kenal kalau aktif sosial dengan budak kolej lain.

Stiker kereta kalau mohon dapat murah, potongan harga bilik lagi, banyak lagi la weh. Dah jadi JKM tu kena pandai urus masa la, belajar nya, program nya, meeting nya. Pastu kena jadi contoh bila dah jadi JKM ni jangan nak buat hal tak tentu pasal, orang pandang tak elok la. Orang dah bagi tanggungjawab dan amanah tu kena la jaga baik-baik. Ok tu je aku nak kongsi cerita sikit, bai.






No comments:

Post a Comment